دانستنی های تخصصی شال و روسری, شناخت شال و روسری

روسری نخ ابریشم لمه یا روسری کشمیر ابریشم لمه

روشرس نخ ابریشم لمه و روسری کشمیر ابریشم لمه

همواره صنعت مد در راستای زیبایی بیشتر محصولاتی را به بازار عرضه می کند که در بین آن ها برخی بسیار جذاب تر و خاص تر جلوه می کند. یکی از این محصولات که در حال حاضر در بین پرطرفدار ترین و پرفروش ترین ها می باشد، روسری نخ ابریشم لمه می باشد که در مارک ها و برندهای مختلف پا به بازار گذاشته است. از جمله مارک ها و برند های این روسری می‌توان به مارک های دیور، شنل، ال وی یا لویی ویتون، فندی و باربری اشاره نمود. در ادامه به معرفی این روسری و شال‌های جذاب حاصل از این جنس خواهیم پرداخت.

برای مشاهده تمامی محصولات نخ ابریشم لمه مارک اینجا کلیک کنید

 

نخ ابریشم لمه یا کشمیر ابریشم لمه یا …؟!

خب در ابتدا بهتر است گریزی به جنس این روسری بزنیم. اسامی متعددی برای پارچه این روسری یا شال مشابه آن عنوان شده‌است که در اینجا با بررسی دقیق آن نام درست این پارچه را عنوان خواهیم نمود.

از جمله اسامی مختلف این پارچه می‌توان به اسامی « نخ لمه» ، «ابریشم لمه» ، «نخ ابریشم» ، «کشمیر لمه» ، «ابریشمی» ، «نخی براق»، «نخی شاین» و … اشاره نمود. برای اینکه بدانیم نام صحیح این روسری و پارچه چیست بهتر از نگاهی به جنس این پارچه بیندازیم. قبل از هرچیز لازم است بدانیم واژه «نخ» به تنهایی معرف هیچ جنسی نخواهد بود، چرا که تعریف از نخ این می‌باشد که به طور کلی نخ به رشته‌های بلند و باریکی گفته می‌شود که با روش‌های ریسندگی و از در کنار یکدیگر قرار گرفتن الیاف به وجود می‌آید. بنابراین شاید جالب باشد که بدانید اینکه به یک پارچه بگویم نخی اساسا تعریفی از جنس آن نکرده ایم!

 

الیاف سازنده

الیاف سازنده این پارچه از ترکیب دو نوع نخ تشکیل شده است. یکی از این ترکیبات نخِ کشمیر می‌باشد و دیگر ترکیب ابریشم. این دو ترکیب با نسبت خاصی در این پارچه کنار هم ریسیده شده اند. بنابراین صحیح ترین نام برای این پارچه، پارچه کشمیر ابریشم می‌باشد.

 

نامگذاری پارچه

اگر از این مبحث تخصصی فاصله بگیریم و کمی به دنیای بازاری و عموم مردم نزدیک شویم، عمدتا از دنیای پارچه را با چند اسم و ترکیب میشناسند. از جمله این واژه‌ها، ابریشم، نخ، ساتن و… می‌باشد. بنابراین در این دنیای واژگان نامی از کشمیر و یا امثالهم کمتر شنیده میشود و عمدتا به جای واژگانی نظیر کشمیر، پنبه و… از واژه نخ استفاده می‌گردد. بنابراین در عموم به جای کلمه صحیح کشمیر ابریشم برای این پارچه از ترکیب نخ ابریشم استفاده می‌گردد. لذا در ادامه برای این پارچه از ترکیب نخ ابریشم و کشمیر ابریشم استفاده خواهیم کرد.

 

شال نخ ابریشم لمه و روسری نخ ابریشم لمه دیور

علت براقیت و درخشندگی روسری نخ ابریشم لمه و شال نخ ابریشم لمه

به طور کلی برخی از انواع نخ ها درخشندگی و براقیت  از جمله ویژگی های ذاتی آنهاست. استفاده از این الیاف در تار و پود پارچه باعث میگردد که پارچه درخشندگی و براقیت خاصی از خود داشته باشد‌. حال آنکه مقدار این براقیت ارتباط مستقیمی با مقدار به کار رفته از آن پارچه دارد.

کشمیر

به طور کلی پارچه کشمیر درخشندگی و شاین ذاتی دارد اما مقدار آن بسیار ملو و یکنواخت است. می‌توان گفت این پارچه براق نیست اما درخشندگی دارد و این مات و کدر نیست. این نکته بسیار جذاب پارچه کشمیر می‌باشد. بنابراین روسری های کشمیر اصل عمدتا مقداری درخشندگی در ذات خود دارند و این ویژگی ممتاز نخ کشمیر است.
در نتیجه می‌توان گفت بخشی از درخشش (نه براقیت!) روسری کشمیر لمه به خاطر وجود نخ کشمیر در تار و پود آن است که در این روسری ۶۵ درصد آن را تشکیل داده است.

ابریشم

الیاف ابریشم یا همان نخِ ابریشم جزو شناخته شده ترین متریال‌های موجود در صنعتی ریسندگی، به شکل های مختلفی وجود دارد. یکی از  اشکال این نوع الیاف علاوه بر درخشندگی، براقیت و حالت لمه بودن آن است. طوری که هر مقدار آن در مقابل تابش نور، برق میزند و جلوه بسیار خاصی از خود نشان می‌دهد. در تار و پود روسری نخ ابریشم لمه ۳۵ درصد ابریشم به کار رفته است که عمدتا ابریشم به کار رفته در انواع شال یا روسری این مدل، به رنگ طلایی یا نقره‌ای مایل به طلایی می‌باشد.

شال نخ ابریشم لمه و روسری نخ ابریشم لمه یا کشمیر ابریشم لمه شنل

 کاربردها و استایل روسری نخ ابریشم لمه (کشمیر ابریشم لمه)

همان‌طور که گفته شد اجزای سازنده این روسری فرم براق و درخشانی دارند، حال آنکه ترکیب این دو فرم مجلسی جذابی به این روسری بخشیده است. بنابراین یکی از کاربردهای اساسی این روسری یا نمونه شال نخ ابریشم لمه، مجالس و مهمانی‌ها می‌باشد. این روسری در تمامی مارک‌ها و برندهای خود فرم بسیار شیک و جذابی دارد و می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب شما برای مجالس باشد.

ست پذیری شال و روسری نخ ابریشم لمه

یکی از محاسن دیگر این روسری یا نمونه شال آن، ست پذیری بالای آن می‌باشد. علت این ست پذیری بالا در تک رنگ بودن آن می‌باشد. رنگ‌های اصلی تولید شده برای این محصول ، کرم روشن، نقره‌ای، طلایی، سبز، زرشکی، صورتی، قهوه‌ای، آبی سرمه‌ای و ذغالی می‌باشد؛ اما متناسب با مد گاهی رنگ‌های جدید به آن اضافه می‌شود. همچنین شال و روسری های نخ ابریشم رنگ مشکی مطلق ندارند و تیره ترین رنگ آن تا به امروز ذغالی می‌باشد.
تمامی رنگ‌های فوق جزو اصلی ترین و کاربردی ترین رنگ‌ها در زمینه شال و روسری هستند و از طرفی رنگ به کار رفته در آن از نوع خوش رنگ آن می‌باشد (به ویژه در رنگ‌های سبز، آبی سرمه‌ای).
قواره روسری های نخ ابریشم لمه وارداتی ۱۴۰ در ۱۴۰ سانت و قواره شال های نخ ابریشم لمه وارداتی ۷۵ در ۲۰۰ سانت می‌باشد. پس قواره این روسری ها بزرگ محسوب می‌گردد و می‌توان استفاده پرکاربردی از آن داشت. بنابراین تمامی لباس‌های مجلسی با یکی از دو نوع شال یا روسری نخ ابریشم لمه ست می‌گردند. به طور مثال بهتر است در ست کردن کت، از شال کشمیر ابریشم به جای روسری آن استفاده گردد.
در نهایت می‌توان گفت دیگر نقطه قوت این روسری ساده و تک رنگ بودن آن است.

شال نخ ابریشم لمه و روسری نخ ابریشم لمه یا کشمیر ابریشم لمه دیور

انواع مارک و برندهای شال و روسری نخ ابریشم لمه

این روسری در مارک ها و برند های مختلف به بازار عرضه شده است که هریک به سبب سبک و طرح خود، سلیقه برخی را در بر می‌گیرد. به طور کلی مارک‌های این شال و روسری عبارت اند از:
۱) روسری نخ ابریشم لمه باربری ۲)روسری نخ ابریشم لمه دیور ۳)روسری نخ ابریشم لمه ال وی یا لویی وی ۴)روسری نخ ابریشم لمه فندی ۵)روسری نخ ابریشم لمه شنل.

روسری نخ ابریشم لمه باربری (BURBERRY)

از جمله طرح های زیبای این شال و روسری، طرح باربری آن می‌باشد. طرح باربری این طرح به نسبت بقیه طرح ها پر تر و شلوغ تر می‌باشد. بنابراین در این طرح لمه ها بیشتر خود را نشان می‌دهند و جلوه و جذابیت این طرح بسیار دیدنی و دلپذیر می‌باشد.
برای خرید و  سفارش این روسری می‌توانید روی اینجا کلیک کنید

شال نخ ابریشم لمه و روسری نخ ابریشم لمه یا کشمیر ابریشم لمه باربری

روسری نخ ابریشم لمه دیور (DIOR)

از دیگر طرح های پرطرفدار شال و روسری کشمیر ابریشم لمه، مارک دیور می‌باشد. این طرح نیز به نسبت بقیه طرح ها شلوغ‌تر می‌باشد اما به نسبت طرح باربری خلوت تر است.

روسری نخ ابریشم لمه و روسری نخ ابریشم لمه یا کشمیر ابریشم لمه دیور

 

روسری نخ ابریشم لمه ال وی یا لویی ویتون ( Louis Vuitton or LV )

این طرح نسبتا خلوت می‌باشد و به تبع این مارک همواره طرفداران خود را داشته و این برند همواره جذابیت های بسیاری دارد.

روسری نخ ابریشم لمه فندی (FENDI)

این طرح نیز جزو پرکاربردترین مارک‌ها در حوزه شال و روسری می‌باشد. این طرح نیز با توجه به پیوستگی و تکرار شوندگی F ها در ترکیب آن میتوان آنرا مابین طرح های شلوغ و خلوت عنوان نمود.

روسری نخ ابریشم لمه شنل (CHANNEL)

این طرح را می‌توان در کنار طرح لویی ویتون، جزو خلوت‌ترین طرح‌ها دانست‌. طرح شنل یا چنل، در شال و روسری های کشمیر ابریشم لمه تشکیل شده از چهارخانه های درشت و طرحی از گل و نیز لوگوی شنل می‌باشد.

روسری نخ ابریشم لمه و روسری نخ ابریشم لمه یا کشمیر ابریشم لمه چنل

کشور تولیدکننده شال و روسری نخ ابریشم لمه

این شال و روسری لمه جذاب و خوش پوش، در مهد ابریشم‌ و کشور پیله‌های ابریشمی تولید و پخش می‌شود. این محصول از جمله محصولات درجه یک کشور چین می‌باشد که کیفیت بسیار بالایی در بین محصولات انبوه وارداتی از این کشور دارد.
نهایتا اگر به دنبال شال و روسری نخ ابریشم خارجی می‌گردید، این جنس یکی از بهترین شال و روسری های خارجی می‌باشد که آزمایش خود را پس داده است.

برخی خصوصیات و ویژگی‌های کاربردی شال و روسری ابریشم لمه دو رو

  • قواره روسری های این جنس، ۱۴۰ در ۱۴۰ سانتی متر و قواره شال آن ۷۵ در ۲۰۰ سانتی متر می‌باشد.
  • حاشیه روسری های این مدل ریشه پرزی می‌باشد که به دلیل دوختی که در کنار لبه ها خورده است، به مانند بقیه روسری های دور ریش، شکافته نمی‌شود و نخ های جدا شده از آن عمدتا پیشروی نخواهند کرد.
    حاشیه شال‌های نخ لمه، در کناره ها دور دوخت و در قسمت های انتهایی دور ریش می‌باشد.
  •  پارچه سازنده روسری و شال نخ ابریشم برند، دو رو می‌باشد. به نحوی که هر دو روی آن قابل استفاده می‌باشد. از طرفی با توجه به اینکه شال این مدل دور دوخت نیز دارد، اما انتهای آن دور ریش بوده و می‌توان با تا کردن لبه شال از روی دیگر آن نیز استفاده نمود.
  • برای شست و شوی شال و روسری ابریشم نخ لمه بهتر است از آب سرد و شوینده ضعیف استفاده نمایید تا عمر شال و روسری طولانی تر شود. همچنین برای اتوکشی این شال و روسری مجلسی لمه، بهتر است آنرا به خشکشویی بدهید، در غیر اینصورت می‌توانید یک پارچه میان شال و روسری و اتو قرار دهید و با دقت اتوکشی را در حرارت پایین انجام دهید.

 

نحوه خرید روسری نخ ابریشم لمه مارک وارداتی

برای خرید اینترنتی روسری ابریشم نخ لمه وارداتی ، به راحتی می‌توانید از فروشگاه شالن این نیاز خود را برطرف کنید. فروشگاه شالن همواره در تلاش است تا قوی ترین و بهترین شال و روسری های اورجینال را با بهترین قیمت به مشتریان خود عرضه کند.
برای خرید انواع مارک های این شال و روسری می‌توانید وارد این لینک زیر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *